Kanske dags för ett inlägg igen då ❤️ inlägg1 Penny-Lee med nötallergi

Mycket har hänt under de senaste veckorna tänkte jag gör olika inlägg om dem beroende på vad dem handlar om.
Inlägg1:vardagen, Penny-Lee fick en anafylaxi av nötter 😱😭
Inlägg2:virkning och skapande.
Inlägg3: min resa med Coachfit 😄👍🏻


Okej börjar med inlägg 1.

Penny-Lee är snart 20 månader(drygt 1 och 1/2 år) på sin födelsedag så fick hon marsipan vilket visade sig var en väldigt dum idé, hon började kräkas och blev uppsvullen i ansiktet, blå runt munnen, röd i ögonen och utslag på bröstet. Det blev akuten. Visade sig hon är allergisk mot mandel, BARA MANDEL som vi fick det förklarat. Så mandel bojkotta vi helt för henne.


 I söndags så var det ännu värre😭
Hon fick i sig cashewnötter,

 hon blev genast röd i ögonen,
 svullna upp i ansiktet, 
och kaskad spydde så vi gav henne sin medicin, areus, som läkare ordinerat, men hon blev sämre så vi gav en till. 

Hon somna och var utslagen då hörde jag hur hon började väsa😱😭 ringde snabbt 1177 som sa vi genast skulle tillkalla ambulans . 

Vi ringde 112 men eftersom vi bor så långt bort hade det tagit dubbelt så lång tid än att åka själva. 

Maken åkte genast med henne medans jag stannade hemma med maylee. Väl inne på akuten på Usö så fick hon beta tabletter och något mer har jag för mig, när jag väl fick tag på dem så hörde jag Penny-Lee tjoa och leka glatt i bakgrunden , det stilla mammahjärtat.

 Men de var tvungna att stanna kvar över natten eftersom chansen fanns att hon kunde få ett efterchock. Så dem stanna. 

Dagen efter fick de prata med läkare som gav dem instruktioner om nötallergi. 

min dotter är allergisk mot nötter, känns jätte läskigt. 

Men när de kom hem så hade de sprutor och tabletter och flytande areus som hon är tvungen att ha med överallt, så vi har plockat ihop det i en liten akutväska med information och upplysningar om anafylaxi och nötallergi.

 Jag har mått fruktansvärt dåligt efter det och är helt psykiskt slut efter allt, för på det så har hon börjat kräkas ofta, vi tror det är kroppen som inte riktigt ställt tillbaka sig.

 Så idag började hon kaskad spy igen och jag fick panik och tankarna bara yrade omkring att nu kommer det, nu dör hon, nu har hon fått anafylaxi igen jag har haft ihjäl henne. 

Ringde min makes jobb då dem inte får ha mobilen på, han ringde upp efter en stund och då hade jag totalt hamnat i en panikångestattack och bara grät men inget hade visat några problem på Penny-Lee men så tänkte inte jag, jag kände bara att nu händer det snart. 

Maken kom hem och efter en stund när jag märkte att mitt barn mår helt bra så började logiken komma tillbaka och ångesten lägga sig och maken kunde åka tillbaka till jobbet. ❤️ 

lilla pluttan❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0