Ny hobby, barnbok!

Jag har ända sen barnsben älskat att skriva, jag har alltid drömt om en karriär som journalist eller författare, författarinna var och är en enligt mig fortfarande ett drömjobb. 

Men med min adhd så har jag svårt att slutföra saker och har alltid 100000 påbörjade projekt. Jag har säkert gjort 100 olika böcker men aldrig renskrivit någon, så jag har mest hållt mig till dikter och noveller. 

Men efter att min vännina ( http://lifeofemiepersson.blogg.se/ ) skrivit och illustrerat en barnbok blev jag så himla motiverad att verkligen försöka börja och slutföra en jag oxå ☺️

Äldsta dottern är 5 år, och hon tycker den var väldigt bra, så det viktigaste kritikern har alltså redan gett mig högsta poäng 😂 det blev många funderingar och frågor kring boken som jag glädjligen svarade på. Detta blev ett väldigt bra sätt för mig att prata med min dotter om viktiga frågor i samhället, så jag kommer fortsätta att skriva och illustrera barnböcker om viktiga frågor jag gärna vill mina barn ska tänka på. ☺️ 

Jag skrev allt på skrivmaskin som jag köpt på Erikshjälpen. 

Var en väldigt härlig gammeldags känsla att sitta och slå på den, men krävs nog lite mer övning för mig innan det blir bra ☺️ 

Boken handlar om ett litet barn som mest av allt älskar att vara fin, för vem i världen gillar inte att vara fin?.



Alla tycker olika, vi måste bara acceptera och respektera varandra, inte utefter normer utan efter vem det är❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0