Nyårslöfte

Varje år är det samma sak, Nyårslöfte! Vem är nyårslöftet till för? hur många håller sina löften? jag vet att det är sällan jag fullföljer mina. Detta är förra årets nyårslöften..
What to do this year!....
- Gå ner sista kilona           (blev gravid, gick upp 25kg)
- Åka på bröllopsresa!        (längsta vi var iväg var till värmland i 4 dagar)
- Få huset grovfixat från golv till tak, källare till vind, tomten och utehusen!   (vi fick iallafall en garderob undanröjd)
- Ringa tebax om näsan som jag egentligen skulle gjort efter påsk 2013:s (hoppas jag gör det detta år)
- Njuta mer, stressa mindre, älska mig själv och våga va mig själv!  (fick världens deprission)
I år kommer jag ta me fan ta fram riktiga Mona;) iallafall så ofta jag kan;) 2014, nu kör vi!
 
Så humm vad ska jag lova i år? kanske bestika mount everest eller cyckla till bahamas :P nej skämtosido....
årets nyårslöften kommer här...
 
-Gå ner i vikt
-Åka på semester
-städa källaren och klippa gräset
-Ringa öra näsa hals
-Släppa fram mig själv, att våga vara mig själv mer
-ta körkort
-operera bort knöllen i bröstet
-inte ta mina nära och kära för givet
 
fick lägga till några ;)
 
pussochkram
 

Kommentarer
Postat av: Helfena

Hallå där!
Tycker att du ska skippa löftena. De är mest till för att känna sig misslyckad när man inte klarat av dem.
Ta och stryk listan och försök bli nöjd med dig själv, titta på allt fint du har istället. Se till att komma ut och hitta intressen. Är det promenader med vagnen så annonsera efter promenadvänner, kan du kanske jobba extra som hundpromenerare? Kanske sticka är din grej, finns stickkaféer runt om.
Du är ju grym på att teckna, kanske nån som behöver dina illustrationer? Kanske kan du plugga på distans till grafiskt designer eller nåt sånt? Jag tror att du behöver komma ut och våga möta nya vänner, tyvärr dyker ju inte folk upp så ofta och hälsar på för de har fullt upp med sitt. Men om man vågar sig ut så finns det möjlighet att bli en del av deras liv utanför familjelivet liksom.
Det ordnar sig. Kram 💞

2015-01-14 @ 08:34:36
URL: http://balstavidlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0