Lite blandade dikter som jag skrev för flera år sedan;)

Dikt till min ælskade bebizz vår underbara kisse som blev 4 månader

 

Vår ælskade bebizz nær kommer du hem?

Vi ælskar deii och vill ha deii tebax igen.

Du var mer æn bara en katt, du var vær bebizz ochh vår væn.

Førrsta gången vi deii skåda..

visste vi direkt och i oss tændes en låga.

Fylld av lycka och kærlek var den låga som tænds,

lycka och kærlek utan græns.

Vårt minne av deii skall vi bæra med oss och lagas i tryggt førvar,

Men vi undrar varfør och vi vill ha ett svar.

Vi vet att du inte kommer tillbacka till oss,

men utan den tro och hopp kæns det helt lost.

Dina øgon varje gång de såg mot mig de tindra,

och in i mina de reflekteras så mina øgon æven de skimra.

Ditt ansikte har sætt sig på min næthinna,

och den bilden kommer aldrig att førsvinna.

Tanken av att du før varje dag från mig mer førsvinner,

ner från min kind tårar de riner.

Du efterlæmna stor saknad och smærta,

Du kommer alltid finnas i vår tanke och hjærta.

Den tid med deii du gett oss vill vi aldrig gløma,

længtar efter varje natt då jag om deii skall drøma.

 
 
 
 
 

Förrvirrad och ensam brottas jag med mig själv,

Vill ju stanna kvar i den värld där jag dansar i en älv.

 

Men verklighetens alla färger måste jag hållas till,

Får ej lyssna på vad mitt andra jag vill.

 

För syndernas lusta måste jag sonna,

inget jag gjort är värt att skona.

 

Med ångerfyllt hjärta säger jag førlåt,

Men inget kan gottgöra de lögner jag har dolt.

 

Skam och skuld över mitt egocentriska lust och begär,

Medveten om att inget ändras av mitt "jag lovar och svär",

Och en evig lusta inom mig skapar en risk tyvärr.

 

Levde i syndns lusta och kämpa förgäves från det helvete man även älskar,

 

En helt ny värld bildas framför mina ögon som att jag tidigare vart blind,

Känna skillnad på kärlek och hat gjör mig rörd och fäller en tår längst min kind.

 

En klar hjärna, en återställd kropp och ökat sinne,

Men mycket stryck har tagits, alra mest på mitt minne.

 

Räddad ur det svarta hav som dränkt många med sin kraft,

Dränkt tills man glömt bort ens liv och det man haft.

 

Trots den andnöd och panik den ger,

Tillfreds den del av møekret och tysnad då man ingenting man ser.

 

En oemotståndlig attraktion som alltid vinner i slutet,

Där enbart ens död fastställer de uppehåll som gjorts i de förflutet.

 

Sju dagar, elva månader eller tio år inte ens i evigt liv gan ge det stopp,

enbart tragiska försök som slutar i flopp.

 

Enda garantin på ett evigt slut e döden på den lusta,

Men det e vägen ditt som avgör leenden eller hjärtan brustna.

 

Den väg jag nu vandrar är att acceptera mitt förflutna och framtidens oförutsagda bestämmelser,

Jag lever lyckligt dag till dag och hanterar då motgångar och dagens händelser.

 

Den värsta tiden i mitt liv e de bästa som har hänt mig men kan även kännas som att den bästa tiden i mitt liv e det värsta som har hänt mig.

 

Förvirrad och ensam brottas jag med mig själv.....

 

 


It feels like im in an endless heart eake

sometime long time ago it started to break

 

every day a pease of my self was left alone

it was i was walking around whit a big stone

 

nothing could make me better i was a hopeless case

how mutch i traid i couldent look in the mirror to see my face

 

it wasent me i promise lisent to what i have to say

there was someone else thet walked in my clouds eatch day

 

there is no other way

 

it couldent been me

couse now i feel so free

 

i can breath again like never before

all my feelings are restored

 

you made me hole walking into my life like now other

you comforts me like a crying babys mother

 

i cant think me a life whitout you by my side

i need you in this scary world so wide

 

you makes everything so mutch better

you can make a eagel from a fether

 

for me your like an angel abow the sky and stars so shinie

with you around all my problems feels so unnesysery and tiny

 

 

 

 

 

ursäkta min dåliga englska:P

 

 

 

i like to belive that my life is like a story full of grase, glitter and glory,

but in reall life its nothing like that, ii feel ugely and fat and i always been an iretating little brat.

my life started like this, listend clously couse you dont want to miss.

whit difrent tools i made big scares, wiching me deed to the stars.

fearing more to be alive then in a grave, i fealdt thet i hade nothing to save

everyday something happend that rased the bar, to a normal life i feelt so far.

but this story hade a turn, it was my heart that started to burn.

 

but i like the reality even better than the farytale

whit burping and smockes to inhale

i like the prince in the story but i love the man you are

i made a wich with my falling star, i wicht for a normel life, to stup cuting me with my former knife.

to stop thinking on thous distruktiv taots that made me,

i know it wasent the way to be.

 

I am wander around in my fantasy town waiting for my prince to come

i have waited for houndreds of years, and been living trow thousends of tears, holding me on to the dream to com true, that you live whit me and i live whit you

you make me feel like a princess.. whit a pretty cute pink dress. whit flowers in my hair walking down the stair, dansing trow the buteyfull saloon, singing to birds and make gardens to bloom.

 

my life before this was about party and drugs, but now its all about kisses and hugs

so strange thet everything can change so fast, that i lived eatch day knowing it could be the last

so weak and uninportand littel girl, crying out to the world, to nowone to find

whit the drugs playing out my mind, looking into a mirror to see a bloody and scard face,

wonder to hmy self where am i what is this wiard out place? not nowing its my own brain i been surenderd to, but the past is the past now theres nothing to do.

how could i been living happy now if i havent seen the wirst, i had to see the end of the start first.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0